Alla inlägg under april 2011

Av Monkan - 29 april 2011 06:30

Va händer i dag då tro.

En massa kommer att hinnas med och så är de 11 härliga månader med   

Så något ska de väl ändå bli, men först här så är de tvätta som gäller i tvättstugan och sedan blir de till att lämna minsta sonen till faderskapet, han längtar till pappa och sina äldre syskon nu.

De två äldre har jag inte träffat på hela påsklovet, och näst yngsta åkte till pappa i går.  Hade pappa längtan och de kan man ju förstå, tur att man bor nära varandra och att de kan göra lite som de passar oss vuxna med.

Härligt med ett bra sammarbete nu äntligen.   


Efter middagen kommer troligen att bestå att packa i älsklingens hus, nu är de nära och allvaret börjar närma sig.

Men egentligen har vi ju varit sambo redan från början, de är inte många nätter ifrån varandra som vi har varit från varandra om man säger som så.


Nä nu är de lika bra att gå till tvättis igen, så de blir klart någon gång, kanske hinner man med lite dammsugning och skurning med innan man ska lämna go trollet.


Ciao så länge

Av Monkan - 28 april 2011 15:55

Ja vad finns de att säga, inte så mycket de enda jag ska göra är att skita i de som sägs, för de är i ren och skär avundsjuka som de håller på.

Jag har inte haft de lätt, men de finns fler som har haft de svårt.

Är man en sämre människa bara för att man inte har mått så bra i en längre tid???

Nä de är man inte, alla har rätt att må SKIT i bland.

Jag är lycklig NU, Vi är LYCKLIGA NU.... Kan de vara så svårt att förstå det???


Jag har en jättebra sammarbete med barnens far och en toppen relation till min nya partner/sambo.  Ja ni läste rätt SAMBO kan ni tänka er det??

De va till de som håller på nu............

Men inget kommer att ändras vi kommer att ha de bra, vi kommer att leva med varandra, med barnet jag bär och med mina barn sedan tidigare.


Så snälla ni lägg ner de ni håller på med, spill er energi på något annat.

Bygg erat liv efter som ni vill vila, för hos oss har ni ingen plats.

Kan man inte vara ärlig ja då får de vara, är så trött på falskhet.


Sammarbetet funkar och kommer att fortsätta med det, både jag, barnens far och barnen är glada över det och nu är de inget tjavs längre.

Jag önskar dig all lycka åh de vet du om, lika så som du önskar oss....


Nu fick jag skriva och gnälla av mig lite....

  Nu snart är älsklingen hemma. ME LIKE.   


Ciao

Av Monkan - 21 april 2011 08:07

Så har påsken kommit till oss också, ja nu är de verkligen vår.   

Nu är morgon bestyren klara, dammsugning, gett barnen frukost innan de begav sig till skolbussen och hundarna har fått sin frukost och andra rastnings rundan.

Nu inväntar man bara mötet som ska vara snart här, sedan blir de att åka upp till Papi med Max för barnen ska vara där ver påsk de andra barnen åker dit efter skolan i dag.

Själv ska jag jobba och hålla på att packa i älsklingens hus, för de börjar närma sig att flytta ihop och bilda familjen på riktigt.... HÄRLIGT......

Sedan är de inte alls många veckor kvar tills nr 5 tänker kommer som man längtar.


Nä nu ropar lille man på mig lika bra att gå och kolla, men kommer in senare i dag för ett inlägg.


Men Glad-Påsk på er alla så länge.


Ciao  

Av Monkan - 18 april 2011 08:05

Va helgen gick fort då, hann inte riktigt med den.

Men så är de väl nästan hela tiden, men helgen har varit super mysig och trevlig.

Fredagen blev de en lång promenad med lilla vännen Lilo, var ute i 1timme och 30minuter. Blandade promenaden med lite aktivering och gissa va de uppskattades av henne lika så av mig.   


Sedan kom ju älsklingen hem lite tidigare så de blev en snabb dusch och sedan begav vi oss till staden för att hämta igen bilen som var på verkstan på lagning.

Sedan avslutade vi kvällen med thaimat och mys i soffan innan de va dax för lilla mig att krypa i säng för att orka med att jobba på lördagen.

Gick kanon att jobba och sedan när man kom hem var det bara lite vila innan de skulle fixas lite innan grillningen med goda vänner.

Så lördags kvällen var toppen och mysig först grillat och sedan gott skratt på det.

Detta måste göras om kan jag lova, men nästa gång kanske de är i huset vem vet.

Jobbade även dag i går och sedan var det mening på att vi skulle åter igen på husvisning men de som skulle sälja huset var inte hemma i helgen så de blir nästa söndag i stället.  *LÄNGTAR*

Så vi for hem till min svärmor och fika lite och sedan hem, då jag kom på att vi kanske skulle ta hundarna Devil och Lilo på en promenad och släppa dem, vi for i väg till en skogsbilväg för att kunna släppa dem så de fick busa av sig i skogen.

Och så lyckliga de blev, sedan blev de att vi for hem till min bror med en tv som vi har lånat men som vi nu inte behöver.    


Och nu är de äntligen måndag och mina fyra små kids kommer hem i dag, gud va deran mami längtar nu efter dem.

Men de kommer hit vid tre tiden skulle jag tro, efter mötet som jag har.


Nu ska jag ta och städa lite.


Ciao.    

Av Monkan - 15 april 2011 06:22

Ja så var de nu äntligen fredag och helg, ja för vissa är de då helg.

Men en annan ska jobba i morgon och på söndag men bara några timmar på dagen, så kvällarna har man över till mys med älsklingen och goda vänner.

Söndag är de till att åka och kolla lite på hus, åh spännande kan jag lova.


I dag står de Tvätt och städ på schemat och en lång härlig promenad med min älskade Schäfer tik Lilo, får väl se va som faller oss in, om vi tar en tur i skogen eller om vi tar och miljötränar ännu mera.

Min lilla goa tik är så osäker när vi möter andra hundar samt människor, uffa undra va detta kan vara bara en fas i hennes unga ålder.  *HOPPAS PÅ DET*

Men allt löser sig till de bättre, allt brukar dock lösa sig med tiden, så de gäller att träna och åter träna.


I går satt hon med mig på alltan och myste i solen, bild kommer här nedan på när hon myser.   


 



Här sitter hon och njuter av solen åh här går de jättebra att folket går förbi, lite voffande men inte alls som när man är ute åh går med henne.


Nu ska jag snart bege mig åter igen till tvättis, kanske kommer med ett inlägg senare i dag efter vår promenad och får väl se va som blir kanske till och med blir lite blandad hundträning.    


Ciao

Av Monkan - 14 april 2011 11:12

 

Min goa underbara Schäfer tik, hon funkar här hemma men så fort vi kommer ut så ska de skällas på de mesta.

Känns nästan som om jag har testat allt, möter vi någon skäller hon lika så vid hund möten då är hon inte alls rolig att ha med.

Så nu tar jag tacksamt emot tips och råd på va man kan göra.

Kanske anordna lite hundmöten?

Men så blir jag kluven hur ska jag ställa mig till detta, jag accepterar detta INTE men känns nästan som jag har kört fast också.


Kanske är de av osäkerhet av henne som hon gör så här, men om  ni som läser har tips och råd att ge så tar jag tacksamt emot detta.


Hon är ju bara så underbar i alla lägen annars.


Ciao

Av Monkan - 14 april 2011 09:09

Ja så var tordagen kommen och i dag åker mina kids till sin far, åh va jag kommer att sakna dem men vet att de är hos mig på måndag igen. *LÄNGTAR*

Men de är väl så det, men helgen min kommer att bestå av jobb och åter jobb men kommer ändå hinnas med en del umgänge med goda vänner. *PERFEKT*

För de är va jag nu behöver, en massa goa skratt och bara vara.

Tänk att de finns sånna människor som får en verkligen att slappna av och vara den man föddes till.   


Nu är de strålande sol så nu släpper jag både dator och jägarboken för en stund och går ut med lille man och busar i de fina vädret.

Nu har man verkligen vår känslor i hög nivå.   


kanske tittar in lite senare med lite bilder ja om jag hinner för i dag ska man även hinna med att tvätta, plugga och så lite träning med underbara Schäfer tiken Lilo. innan de är dax att bege sig till jägarskolan i kväll.


Nä nu ska vi banne mig bege oss ut.


Ciao så länge.

Av Monkan - 13 april 2011 14:59

Ja som rubriken då säger att piggare är jag men inte helt kry ännu, men de går i allafall emot rätt håll med denna förkylning.

I morgon blir de att barnen åker till sin pappa igen över helgen, men kommer tillbaka till mig på måndag.

Själv kommer jag att fördriva tiden på jobbet i helgen och mys med älsklingen på kvällen, har varit lite depp igen i går VARFÖR?!?

Ställer mig frågan varför ska jag deppa när allt är bra nu, samarbetet med barnens far funkar ju nu, allt är ju bra här hemma annars också.

Visst lite gnabb med barnen om va de vill och va reglerna här hos mig säger, men sådant finns de ju i alla familjer eller tänker ja då fel??


Kan vara att tiden läker sår, men vissa sår kanske tar lite extra tid på sig för att läka och så har man ju en bubblande gravititshormoner inom sig med.

Kan ju vara en liten förklaring, nu snart ska jag börja med middagen och i dag får de bli kyckling och ris på vårat middags bord, ska även göra en degsats så de finns lite nybakt till frukost i morgon igen.

Har fått en sådan energi över att baka olika matbröd, ja bak och matlagning i de stora hela om jag ska rätta det.


Nä göra ett ryck kanske inte skadar kanske kommer in lite senare med, ja vem vet. Men bara om jag hinner ska plugga lite inför i morgon då de är jägarskolan igen...


Ha en underbar fortsatt Onsdag ni andra med.


Ciao

Presentation


Här ovan ser ni två underbara hundar som finns med oss i det dagliga livet...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Bebis

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards