Alla inlägg under februari 2011

Av Monkan - 6 februari 2011 18:48

Ja i går lördag så hade vi några vänner här på middag, åt och drack en massa gott.

Och lilla jag höll mej så troget till min Cola, många härliga skratt har de dock blivit.

Timmarna bara susa förbi och sena natten blev det allt, men innan vännerna kom så for jag och älsklingen och hämtade lille mans nya säng som vi hitta på Blocket.

Så i morgon när han kommer till Mami ska de bli så roligt att se honoms min, när han får se den nya sängen.

De är en Mammut säng ifrån Ikea, och vi gilla den skarpt, i dag har de blivit en slapp dag med en massa mys.

Var också hem till underbara svärmor så att hundarna fick busa av sig, de gillades skarpt ifrån dem.

Måste passa på när solen var framme och man hade verkligen Vår känslor, nu blir de bara soff mys med underbara älsklingen.   


Kommer in lite bilder sedan på hemmet och den underbara fina sängen till lille man.   


Ciao

Av Monkan - 4 februari 2011 12:23

  

Längtar tillbaka till denna dag, så härligt att komma iväg på en kryssning.

En förtidig 30års present  av hjärtat, men så välbehövlig den var.

Komma i väg bara för en helg, de gjorde min skäl så underbart.

Och här på däck låta vinden susa förbi, och låta tankarna fara fritt så underbart.


Denna resa skulle jag lätt kunna göra om, ja inte nu men när bebbe är född så vet man ju aldrig.

Tankarna är jobbiga i dag, men ändå på något vis så känns de som att min själv känsla är på väg tillbaka.

En bit för var dag kommer, visst inte är dom stora dessa bitar men de små gör ändå nytt och gott i skälen.   


Nu blir de att slappa lite, ladda en ny energi för att sedan ta och träna lite hundar.

Eller är de kanske dom som kommer att ha träning med matte i dag?

Ja vem vet inte jag just nu i allafall, för som de ser ut på min underbara Schäfer tik här brevid så verkar hon tänka men Matte de är ju jag som kommer att träna dig och du vet att jag vinner.   


Men här säger dock Matte NEJ du vinner dock inte, visst du är envis men jag är snäppet värre än dig när de gäller till att vara Envis så är de bara.   


Ciao

Av Monkan - 3 februari 2011 11:13

När allt va som svårast och då tänkte man om bara någon kunde räcka ut en vänlig hand.

  

Som denna bild visar så kände jag mig för ett år sedan om inte mer, som de då kändes så stod man i en fyrvägskorsning eller längst ner på en trappa.

Finns de någon vänlig skäl som kan räcka ut en vänlig hand, kanske ge lite råd om hur jag ska göra.

Just då ville jag bara blicka framåt men de blev bara tvär nit för min del, hur ska jag orka hur ska jag våga ta de steget?!?

Är jag till räckligt stark för det? eller kommer jag att bryta ihop ännu mer.?!?

Ja de var väl ändå frågan i de hela, men så hände något som jag helst inte vill tänka på.

Men de är så svårt att inte blicka tillbaka, tänker bara på hur jobbigt de skulle ha blivit för barnen.

Just då så var de bättre att jag gick, du hjälpte mig med svaret jag kunde inte stanna kvar längre.

Jag hade sagt de tidigare på dagen/ efter middagen jag tänker flytta, visst var jag rädd kommer jag att klara detta själv.

Sedan kom styrkan i mig, klart att jag kommer klara det, har klarat mig igenom så mycket annat så även detta kommer jag att klara.


Lägenheten blev min efter en månad, min kära tremänning från Gävle samt min tremänning här och en kompis till mej samt hennes släkt hjälpte till att få en fin och inflyttningsklar lägenhet. Tack ni är för gulliga. vet inte hur jag ska kunna tacka er.


De gick någon månad och så en kväll så skulle jag vara chaffis och då kom han med de stora H:et, hjärtat gjorde volter vem var han?!?

Den glada killen där bak, och mina blicka for till honom via backspegeln, Wow han är bara för snygg och rar samt en underbar humor hade han med ett stort + tycker jag då.   

Nu är han min förlovad är vi samt väntar hans barn. Lycka  Älskar dej så _....


Det har varit upp och ner och en massa tjavs och bråk, men de har nu lagt sig HOPPAS JAG....

Vi kan prata och skratta nu när de gäller barnen men även annat runt omkring, håller tummarna att de håller i sig och önskar dig all lycka och de hoppas jag att du kan förstå.

Du är barnens far och du är viktig för dom och de vet du om, de behöver dig de behöver sina föräldrar.

Om de bor ihop eller inte så spelar de ingen roll inte för barnen, de viktigaste för dom är att ha en mor och en far som är lika viktig för sina barn boende med varandra eller inte spelar inte barnen någon roll....

Dom älskar sina föräldrar vilket som, och dom ska inte behöva välja de är inte deras fel att ett par inte kan bo under samma tak.


Lite tankar ifrån lilla mig..

Nu ska jag fortsätta med de jag börjat med, tar lite i taget då förkylningen i kroppen gör mig matt. Men lite då och nu så blir de här också bra.


Ciao  

                                      (bilden är lånad av min vän mammajenniz blogg)

Av Monkan - 2 februari 2011 07:20

Nu är jag tillbaka här igen, som sagt de va ett tag sedan.

Men här har förkylningarna gått om varandra och även på mig har de tagit om igen. SUCK STOR SUCK...

Skulle gå intro på barnavd i dag men så blev de inte min handledare är sjuk samt att jag har åkt på bihålsinflammation och mår pyton.


Så i dag blir de till att ta de lungt men ändå måste vissa saker göras så som tvättning och städning, tar man lite i taget så kommer de att gå vägen de med.   


Men lite lee blir man dock när man har längtat efter denna dag, att få komma tillbaka till den avd på sjukhuset som jag trivdes så på för några år sedan.

Men de är bara att ta nya tag nästa vecka och hoppas på bättre för utsättningar då.


Nu ska jag ta lite frukost och sedan är de bara att traska i väg till tvättstugan igen.


Ciao så länge   

Presentation


Här ovan ser ni två underbara hundar som finns med oss i det dagliga livet...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Bebis

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards